AVASTO international heeft in Engeland bij twee Center park recreatie centra een “tilting bucket” geplaatst. Dit is een enorme bak met water (100 liter) die regelmatig, onder zware storm geluiden en bliksemflitsen, omkiepert. Dit is in deze subtropische zwembaden prachtig voor de kinderen. Uit Engeland kwam het bericht dat ze beide een storing hadden. Dit was niet echt onverwacht, omdat de chloorhoudende lucht in het bad alles aantast, dus ook de electronica. Omdat de baden volop in gebruik zijn moeten de reparaties buiten openingstijden, dus ’s nachts worden gedaan. Swen heeft een afspraak gemaakt om de buckets te repareren en ik mag mee.
Inhoudsopgave
Zondag 17 januari 2016.
Om elf uur komt Swen mij ophalen voor de trip. In een heerlijk winter zonnetje rijden we naar Hoek van Holland waar de Stena Ferry vertrekt. Een vakantie ritje.
Op de Ferry zoeken we het restaurant op voor een kop koffie met uitzicht over de haven.
Even het schip verkennen en dan een heerlijk diner aan boord. Omdat er vannacht gewerkt moet worden besluiten we naar onze hut te gaan om een paar uurtjes slaap te pakken.
Om acht uur komen we in Harwich aan en dan naar het het eerste bad. Dit is op het park “Elfeden” in Brandon. Als we om half tien arriveren blijkt dat het niet bekend is dat wij komen, dus is er geen werkvergunning en zonder werkvergunning mag je het terrein niet op. Gelukkig krijgen we nadat er een half uur is rondgebeld toch een werkvergunning en kunnen we starten. Het blijkt dat de speaker die voor de stormgeluiden zorgt door de chloorlucht aangetast is en vervangen moet worden.
Na een uurtje werk is deze klus gedaan, omdat dit vlot ging gaan we gelijk maar door naar de volgende klus. We vertrekken om elf uur naar het center park “Woburn” dat bij Millbrook ligt.
Maandag 18 januari 2016.
Als we hier rond half één in de nacht aankomen blijkt dat we al aangekondigd waren en liggen de werkvergunningen al klaar. We krijgen een allervriendelijkst onthaal. Helaas is de enige informatie die we over de storing hebben “hij doet het niet“. Het eerste wat Swen doet is ook hier de speaker vervangen en dan testen. En het klopte hij deed niets, dus zoeken. Al snel zag Swen dat ze zelf aan de bedrading hadden gewerkt, dus alles weer goed zetten en weer testen. Weer niets. Iedere keer sprong de zekering dus maar weer verder zoeken naar een mogelijke sluiting. Mp3 speler vervangen, geen resultaat. Uiteindelijk rekent Swen de zekering opnieuw en daaruit bleek dat de zekering duizend keer sterker moest zijn. Er was door de technische dienst van Center park een vergissing gemaakt tussen milli ampere en gewoon ampere. Een foutje met de komma. Dus de juiste zekering er in en ja hoor we hebben weer een storm met de scheepsbel.
De volgende stap is de bliksem, ook deze was onjuist aangesloten door de plaatselijke techneuten. En uiteindelijk na acht uur zoeken en repareren werkte bij de opening om negen uur ook hier de “tilting bucket”. Na deze nacht doorhalen zijn we naar het hotel gegaan. Bij deze “travellodge” in Bedford hadden we eigenlijk midden in de nacht moeten aankomen en dan moet de kamer om twaalf uur verlaten worden. Omdat we pas om half tien in de morgen aankomen vragen we of we wat langer op de kamer kunnen blijven voor een lekkere douche en een paar uur slaap. Dit kan, dus even bijkomen van de slapeloze nacht. Als we om twee uur het hotel verlaten gaan we eerst nog weer bij het bad langs om te controleren of alles naar tevredenheid werkt. Alles werkte naar wens, dus vertrekken we richting Sheffield. De bedoeling is dat we Martin en Joanne verrassen met een bezoek. Vlak bij Martin vinden we aan de Peniston road een hotel. Eerst vragen we of in het Garrison hotel een kamer vrij is, en deze reserveren we. De definitieve boeking doen we we later telefonisch. Even een Burger bij de Mac, omkleden achter in de bus en dan op naar Martin en Joanne.
Als we hier rond half zes in donker aankomen wil ik eigenlijk Martin opbellen en het gesprek op dezelfde manier voeren als twintig jaar geleden door naar het merk van zijn alarm installatie te vragen. Als ik in het donker zijn telefoon nummer opzoek horen we achter ons “Can i help you?”. Dit is Martin die met zijn zoon achter ons staat. Ze komen juist terug van het uitlaten van de hond en zagen wat verdachte figuren bij zijn BMW en zijn huis kijken, mogelijk inbrekers of figuren die het op zijn auto hebben voorzien. Als wij ons omdraaien is de verassing compleet. Hier hadden ze nooit aan kunnen denken. Binnen had Joanne ons ook opgemerkt omdat binnen een andere hond aansloeg. Ze was heel voorzichtig vanachter een gordijn naar buiten aan het kijken naar wat er aan de hand was, en ook zij herkende ons. Natuurlijk naar binnen waar we een gezellige avond hebben. Heerlijk om ze na ruim zes jaar weer te zien, we raken niet uitgepraat. Maar ook aan deze avond komt een einde, dus naar het hotel om even bij te slapen.
Dinsdag 19 januari 2016.
We slapen uit tot een uur of negen en gaan dan ontbijten. Onder het ontbijt plannen we de terugreis, en omdat we vanavond pas op de ferry gaan besluiten we onderweg in Cambridge te stoppen en daar wat rond te neuzen.
We arriveren hier om een uur of twee en kijken in het oude centrum wat rond. Bij het Kings College maken we een paar foto’s en dan gaan we op zoek naar wat leuke dingetjes om Kim, Lars en Jade te geven. Na wat zoeken koopt Swen voor ieder een leuk Engels aandenken. Omdat het buiten nogal fris is duiken we een tearoom in en onder het genot van een kop koffie zoeken we een restaurant. En ja één minuut verder lopen is een restaurant wat er goed uitziet, en we worden niet teleurgesteld. Het smaakte voortreffelijk. Het is inmiddels tijd om naar de auto te gaan, als we bij de auto aankomen zit er een papier onder de wisser. Het blijkt dat we een parkeerkaartje hadden moeten kopen en omdat we dat niet hebben gedaan krijgen we een boete van £ 70,=. Niet mis dit leergeld. Dan verder naar Harwich waar we precies op tijd aankomen omdat het inschepen juist begint. Nadat de auto in het ruim is geparkeerd gaan we naar het restaurant om een glas wijn op de goede afloop te drinken, twee reparaties in één nacht.
Woensdag 20 januari 2016.
Weer vroeg uit de veren voor een engels ontbijt met scrambled egg en bacon. Om acht uur rijden we van de ferry en dan het laatste stukje naar Benschop.
Heerlijk om zo met mijn zoon een gezellige trip te doen.
Voor de liefhebbers de gegevens van de Ferry:
Naam: Stena Hollandica
Lengte 240 meter, breedte 32 meter. Snelheid 22 knopen. Aantal passagiers 1200, aantal voertuigen 230.
Was ontzettend leuk.